Sportvasten voor duurzame switch naar vetverbranding

Wil je blijvend fitter, slanker en vitaler worden? En dat binnen tien dagen? Sportvasten helpt je bij het maken van de duurzame switch naar vetverbranding. Het is een unieke en krachtige methode.

Sportvasten is geen dieet?

Sportvasten is een 10-daagse trainingsmethode waarbij de spieren en de lever worden getraind in het verbruik van vet in plaats van suiker (de metabolic switch naar vetverbranding). Om dit te bewerkstelligen ga je sporten tijdens de vastenkuur. Hierdoor ga je meer vet verbranden en nemen overtollige vetreserves, met name het buikvet, af. Je krijgt een grotere verbrandingsmotor, doordat je lichaam efficiƫnter met zijn zuurstof omgaat. Dit heeft tot gevolg dat je een betere conditie zal krijgen en een betere sportprestatie kan leveren.

Hoe ziet dit sportvasten traject eruit

Samen gaan we dit sportvasten traject in van een tot zes maanden. Het begint met een intake waarbij we besluiten om een voortraject (prepare the switch) te doen of direct met de sportvastenkuur te starten. Een voortraject kan nodig zijn, als bijvoorbeeld je niet gewent bent om te sporten. Je zal dan bij het sportvasten geen optimaal resultaat krijgen. Dit voortraject hoeft geen maanden te duren.

Het sportvasten traject is een periode van 10 dagen. Gedurende deze periode train je dagelijks 20 tot 30 minuten. We trainen samen een keer en hebben we dagelijks (app) contact. Wat betreft het voedingsschema. Je gaat eerst 3 dagen verminderen in voedingsinname. Dit om je lichaam te laten wennen aan lage calorie-inname. Vervolgens ga je 3 dagen sapvasten. Daarna is het weer 4 dagen opbouwen met voedingsinname, zodat je weer na de kuur met een normaal voedingspatroon verder kan.

Na de kuur kun je met eenvoudige richtlijnen de switch duurzaam behouden voor een slank, fit en vitaal leven. De zogeheten keep the switch periode. Je krijgt van mij voedings– en trainingsadvies, met daarbij een eetschema voor twee weken. Hierin zal ik je motiveren en steunen, totdat deze manier van leven (anders eten en sporten) heel vanzelfsprekend voor je is geworden. Tijdens het evaluatiegesprek bespreken we of je in je eentje verder gaat en met mij contact opneemt als je dit nodig vind of dat we nog een vervolgtraject ingaan.

Wil jij ook een sportvastentraject doen, kijk dan hier voor de tarieven of neem contact met mij op.